Velkommen til «nye» Jærbladet

Jærbladet fornyer seg på nett og print

Jærbladet fornyer seg på nett og print Foto:

Av

Sist uke fikk nettutgaven nytt utseende og onsdag kommer papiravisa etter i helt ny drakt.

DEL

Jærbladet er nå en del av Amedia-konsernet, som eier over 70 lokalaviser over hele landet, samt Nettavisen. Med det får mediehuset vårt tilgang til spesialkompetanse innenfor dataanalyse og innholdsutvikling som er helt nødvendig i for å imøtekomme konkurransen i dagens mediemarked.

Har du problemer med å logge inn på den nye nettsida. Opprett ny digital bruker her!

Redaksjonell satsing
Redaktør og daglig leder Kirsten M. Myklebust er veldig glad for tilføring av kompetanse og betydningen av å ha en stor eier i ryggen.

- Akkurat nå er vi inne hektisk innspurt, hvor absolutt alle systemer på huset skiftes ut. Denne uka dobbeltpubliserer vi for å lære oss de nye systemene, sier Myklebust.

Hun peker videre på hvor solid forankring avisa har på Jæren.

– Vi har en sterk posisjon i våre kommuner, Klepp, Time og Hå. Den skal vi sikre og utvikle. I løpet av mai lyser vi ut to faste journaliststillinger og øker slagkraften redaksjonelt, sier en fornøyd redaktør

I oktober fyller Jærbladet 70 år. I forbindelse med omleggingen hentes den opprinnelige svarte logoen fram igjen. Avisas digitale arkiv vil bli tilgjengelig for abonnentene i forbindelse med bursdagen 21.oktober

Sportseldorado
Både lesere og annonsører har mye spennende i vente. For abonnentene betyr det at alle må registrere seg på nytt for å få en egen AiD som er Amedias innloggingssystem. Det er relativt enkelt å opprette en bruker, men trenger du hjelp vil du få det via vårt Kundesenter. I omleggingsfasen økes nå bemanningen for å sikre at alle vil få den hjelpen de trenger.

Sportsinteresserte lesere og seere har grunn til å glede seg ekstra mye.

Som Jærbladet-abonnent får du også tilgang til Direktesport. Amedia har kjøpt opp rettighetene til alle kamper i Post Nord- ligaen hvor Bryne FK spiller. Vi har rettighetene til å vise Nærbø i eliteserien håndball og Klepp i Toppserien. Amedia har også rettighetene til å vise Norsk Tipping-ligaen (3.divisjon) hvor Brynes toerlag spiller.

- Vi kjøpte Jærbladet og Nordsjø Media fordi de ni mediehusene har et stort potensiale for vekst. Vi kan bidra med erfaring, systemer og ikke minst et stort fellesskap, sa regiondirektør Ole Morten Ona Drivdal på et frokostmøte i regi av Jærbladet i Bryne kino mandag morgen.

I verdensklasse
Forretningsutvikler i Amedia, Torstein Torblå trekker fram flere fordeler for lokale annonsører framover, blant annet den digitale synligheten.

- Annonsørene møter et publikum som vil høre det du har å si, og vi har annonseprodukter i verdensklasse digitalt. Framover kan vi tilby markedets mest nøyaktige målgrupper og markedets beste synlighet på digitale annonser, sier Torblå.


Artikkeltags