Selv med en humoristisk reklamefilm med ordfører Andreas Vollsund i hovedrollen, har ikke bobilparkeringen utenfor rådhuset slått til for alvor i år heller. Tilbudet åpnet for sommeren mandag 27. juni, men er åpent hver helg hele året.

Kommunikasjonsansvarlig i Time kommune, Odd Ivar Nese, forteller at de har hatt åtte betalende gjester den siste måneden.

– Det er nok de neste ukene vi får se bedre om folk tar den i bruk, når flere reiser på ferie, sier han.

Reklamefilmen til kommunen har fått mye oppmerksomhet i sosiale medier. På Facebook har nesten 500 personer likt den, samtidig som den har blitt delt 90 ganger.

Ordføreren storkoste seg med innspillingen og innrømmer at han måtte le selv da han så det ferdige produktet.

– Vi må by på oss selv for å trekke folk til Bryne. Jeg mener det er viktig i dagens samfunn å ikke ta seg selv så høytidelig, sier Vollsund.

Nese forteller at parkeringen ikke koster kommunen noe særlig, og at de heller ikke skal tjene penger på det.

– Betyr dette at reklamefilmen ikke har fungert?

– Det får vi se når sesongen er slutt. Det var viktig for oss å informere om at vi har dette tilbudet på Bryne, men hvilken innvirkning filmen får på besøket vet vi ikke enda, sier han.